Nevyzvednuté zásilky
Postup při nevyzvednutí zásilky na dobírku
Pokud jste si objednali zboží na dobírku a zásilku jste z nějakého důvodu nevyzvedli, dochází k porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který stanovuje povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu a převzít zboží po potvrzení tlačítkem "Objednat se závazkem platby" na našem webu.
Co máte udělat, pokud jste objednávku nepřevzali:
A) Máte stále zájem o objednávku - pak Vám můžeme zásilku znovu zaslat, avšak pouze po předchozí platbě (bankovním převodem nebo online kartou). Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci za nevyzvednutou zásilku. Pro další informace nás kontaktujte.
B) Nemáte již zájem o objednávku - Nepřevzetí zásilky neznamená, že jste objednávku stornovali nebo odstoupili od smlouvy. Naopak, jde o porušení kupní smlouvy podle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Uzavřením objednávky a jejím potvrzením vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek a platných zákonů ČR.
Pokud kupující bezdůvodně odmítne převzít zboží na dobírku nebo si nevyzvedne zásilku uloženou u doručovatele, je povinen uhradit náklady spojené s přípravou zboží a dopravou. Zákazníkovi bude následně zaslán email s kompenzačním poplatkem ve výši 99 Kč včetně DPH. Tento poplatek obsahuje:
- Administrativní vyřízení objednávky, faktury a zpracování DPH
- Vyskladnění a kompletace produktů
- Zabalení do ochranného obalu a balíčku
- Náklady na obalový materiál, krabici, pásky
- Poštovné za doručení i zpětné poštovné
- Poplatek přepravci za zpracování vratky
- Rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
- Zařazení zboží zpět na sklad
- Administrativní zařazení produktů zpět do prodeje
- Vystavení dobropisu a jeho účetní zpracování
- Zařazení emailové adresy do seznamu zákazníků, kterým nebude umožněna platba na dobírku
Smluvní pokuta je splatná dnem vrácení nepřevzaté zásilky dodavateli. Prodávající může zveřejnit informaci o nevyzvednutí na internetových stránkách o nespolehlivých zákaznících a další objednávka bude možná pouze při platbě předem.
Vedoucí právního oddělení společnosti dTest, pan Lukáš Zelený, uvádí: „Odmítnutí balíku neznamená automatické odstoupení od smlouvy. Zákazník musí zaplatit smluvní pokutu, úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného i v případě odstoupení od smlouvy.“
Prosím uvědomte si, že nevyzvednutím zásilky nám vznikají náklady na její přípravu, zabalení, obalový materiál, poštovné směrem k Vám, následnou zpětnou dopravu směrem k nám, rozbalení, kontrolu zboží, likvidaci obalových materiálů a další administrativní úkony. Tento čas bychom raději věnovali zákazníkům, kteří o zboží opravdu stojí.
Zákazníkům, kteří opakovaně poruší tuto dohodu, nebude umožněno další objednání.
Prosíme, zvažte důsledky svého jednání. Pokud jste o zboží ztratili zájem, převezměte si ho, kontaktujte nás a vraťte jej v zákonné 14 denní lhůtě dle našich pokynů.
Děkujeme za Vaši férovost.